Dersin Adı | Belgesel Film Tarihi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CDM 443 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders bir dizi soru çerçevesinde belgesel film türünü inceler: Bu türü veya tarzı ne belirler? Belgesel hakikati yansıttığını ne kadar iddia edebilir? Ders, belgesel sinemaya bu soruların ışığında, tarihi, siyasi ve estetik bağlamlarla ilişkili bir biçimde yaklaşır. Ders malzemesi, belgesel külliyatını içerir: tarihsel olarak önemli filmler ve yerleşik söylemler ile belgeselin son zamanlarda popüler bir eğlenme tarzı ve söylem mekanizması olarak yeniden canlanması incelenecektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin değerlendirmesi, bir küçük sınav (quiz) ve bir ara sınavdan oluşur. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Belgesele Giriş | Bill Nichols, “Introduction” (pg. xi - xviii) and Chapter 1: How can we Define Documentary Film?” |
2 | Belgesel Nasıl Var Oldu? - Film Gösterimi: Nanook of the North, 1922, Robert Flaherty, 79 min ve Grass & A Propos de Nice gibi farklı erken dönem belgesellerden bölümler. | Bill Nichols, “Chapter 5: How Did Documentary Filmmaking Get Started?” |
3 | Belgeselde Sosyal Konular Film Gösterimi: Ekümenopolis, 2011, Imre Azem, 88 min, 4.1 Miles 2016, Daphne Matziaraki, 26 mins. | Bill Nichols, “Chapter 8: How Have Documentaries Addressed Social and Political Issue?” & “Chapter 4: What Makes Documentaries Engaging and Persuasive?’’ 212-253 |
4 | Belgeselde Etik, Propaganda ve Hakikat Film Gösterimi: Ici et Ailleurs (Here and Elsewhere) 1976, Anne-Marie-Mieville, Jean-Pierre Gorin, Jean-Luc Godard, 60 mins. Sections of Why We Fight, 1942, Frank Capra, 52 minute | Bill Nichols, “Chapter 2: Why Are Ethical Issues Central to Documentary Filmmaking?” Sontag, S. (1975). “Fascinating Fascism”, New York Review of Books, 6 February 1975, pp. 73-105. |
5 | Belgesel ve Hayvanlar Film Gösterimi: Winged Migration, 2001, Jacques Perrin, Jacques Cluzaud, Michel Debats 98 mins., Leviathan 2012, Lucien Castaing-Taylor and Véréna Paravel, 87 mins | Anat Pick, “Animal Life in the Cinematic Umwelt,” in Animal Life and the Moving Image, (2015), Jennifer Fay, “Seeing/Loving Animals: André Bazin’s Posthumanism,” Journal of Visual Culture 7.1 (2008): 41-64. |
6 | Etnografik Film & Bilimsel Araştırma Olarak Belgesel | Karl Heider. 2006. “Introduction,” and “A History of Ethnographic Film.” in Ethnographic Film. pp. 1-14 & 15-49. |
7 | Belgesel Biçimleri: Bilgilendirici Belgesel Film Gösterimi: Man on Wire, 2008, James Marsh, 94 min. | Bill Nichols, “Chapter 6: How Can we Differentiate Among Documentaries?” 167-172. |
8 | Belgesel Biçimleri: Şiirsel Film Gösterimi: Koyaanisqatsi, 1982 Godfrey Reggio, 87 min. and the Kuleshov Effect | Bill Nichols, “Chapter 6: How Can we Differentiate Among Documentaries?” pages 142 – 166. Bill Nichols. 2001. “Documentary Film and the Modernist Avant-Garde.” Critical Inquiry. 27:4. pp. 580-610. |
9 | Ara Sınav | |
10 | Belgesel Biçimleri: Gözlemsel Belgesel Film Gösterimi: İki Dil Bir Bavul, Orhan Eskiköy ve Özgür Doğan, 2008, 81 min, Bob Dylan: Don’t Look Back, 1967, D.A. Pennebaker, 96 min. | Bill Nichols, “Chapter 7: How Can We Describe the Observational, Participatory, Reflexive, and Performative Modes of Documentary Film?” pages 172 – 179. |
11 | Belgesel Biçimleri: Katılımcı Belgesel Film Gösterimi: Grizzly Man, 2005, Werner Herzog, 104 min. Lift, 2001, Marc Isaacs, 24 mins. | Bill Nichols, Chapter 7 continued, pages 179 – 194. |
12 | Belgesel Biçimleri: Dönüşümsel Belgesel Film Gösterimi: Stories We Tell, 2012, Sarah Polley. 108 min. | Bill Nichols, Chapter 7 continued, pages 194 – 199. |
13 | Politik Meseleler Film Gösterimi: The Act of Killing, 2012, Joshua Oppenheimer, 1 hr 57 mins.The Thin Blue Line, Errol Morris, 1988. | Bill Nichols, Chapter 7 continued, pages 159-172, 199 – 212. |
14 | Sahte Belgesel(Mockumentary) Film Gösterimi: Land without Bread, Luis Buñuel. 1933, 27 mins. Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan, 2006, Larry Charles, 86 min. | F is for Phony: Fake Documentary and Truth's Undoing. Alexandra Juhasz and Jesse Lerner, Eds. University of Minnesota Press, 2006. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Bill Nichols, Introduction to Documentary, Third Edition 3rd Edition, Indiana University Press; 3 edition (2017) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Geoffrey Nowell-Smith, The Oxford History of World Cinema. Oxford University Press, 1996. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 45 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 45 |
Final Sınavı | - | |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 22 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 22 | |
Final Sınavı | - | ||
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. | X | ||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. | X | ||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır | |||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. | |||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. | |||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. | |||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. | X | ||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. | |||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. | |||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest